Slight change of plans…

6 november 2017 - Sydney, Australië

Dat mijn plannen niet helemaal als gepland zouden lopen, dat had ik vrij snel door. Dat ik echter zó vroeg al de boel moest omgooien, dat had ik echter ook weer niet verwacht.

De planning was een paar dagen Sydney bekijken, camper kopen en doorrijden. Helaas bleek de voorraad campers in Sydney veel minder divers dan geanticipeerd. De eerste camper was vrij spartaans en had geen bed/bank, de tweede was goed genoeg maar had maar twee zitplaatsen, de derde was ideaal maar die wilde geen pre purchase check laten doen en de vierde was een veel te dure roestbak zonder airco. Diverse anderen reageerde überhaupt nooit of kwamen hun afspraken niet na. Toen ik gisteren informeerde bij de eerste en tweede camper, waren ze nét verkocht. De wet van Murphy laat me de hele gifbeker leegdrinken.

Inmiddels ben ik hier al zeker twee weken en moet ik dus een keuze maken; koop ik een roestbak zonder airco, of vlieg ik naar een andere staat en probeer ik het daar? Na een nieuwe zoektocht vond ik een camper uit 1996 die wél veel heeft; stuurbekrachtiging, airco, bank/bed met tafel, een derde en vierde slaapplaats, drie zitplaatsen, goed onderhouden en mechanisch stevig gerenoveerd, keukentje met gas kookplaat en watertank met gootsteen en de afwerking van de camper is… Vrij aardig. Enige nadelen zijn de 4 ton op de teller en ontbrekende bullbar die ik zo graag wilde, maar het is niet anders. Dan maar aanrijdingen voorkomen! Gelukkig heeft hij wel een Queensland registratie, waardoor ik hem aan het einde van de reis makkelijker in QLD kan verkopen!

De eigenaar is een aardige man nabij de Sunshine Coast, dat ligt boven Brisbane. Hij is zo vriendelijk om me dinsdag 7 november op te pikken bij het vliegveld en me dan een nachtje bij hem op zijn erfgoed te laten slapen. Hij heeft daar een aparte accommodatie voor gasten. Ik had niet (zo snel) verwacht de beroemde vriendelijkheid van de aussies van dichtbij mee te maken, maar het is na twee weken dus al zover! Ik heb dan ook meteen besloten daar naartoe te vliegen. Ik heb helaas alleen een ticket naar het verkeerde vliegveld geboekt, ik zal daarna dus nog 3,5 uur met de bus en trein moeten reizen. Ach, komt goed! Ik heb met de (vermoedelijke Duitse) vrouw van de eigenaar gesproken, hij pikt me nu op bij een treinstation in de buurt.

Het loslaten begint steeds meer vorm te krijgen. De vrouw uit mijn verleden blijft veilig achter de poort staan en ik pas me nu steeds sneller aan, als het niet gaat zoals verwacht. Ik vloek en zucht soms nog wel als er weer iets irriteert, maar ik blijf uiteraard wel een Schalk! Als ik de wagen koop en het over laat zetten, kan ik met een week vertraging alsnog mijn reis gaan aanvangen. Een aantal dingen zal ik niet kunnen doen, jammer dan! Zolang ik maar op tijd ben voor de al geboekte en betaalde activiteiten die over een weekje gaan beginnen. Ik heb tijdens het wachten een PADI revive cursus en duik gedaan, zodat ik zonder problemen kan duiken aan de oostkust. Het is alleen jammer dat ik al diverse duik spullen heb aangeschaft, die ik dus extra mee in het vliegtuig zal moeten nemen.

Oh, nog één ding; ik kan weer een aantal dingen van mijn aussie bingo stempelen! Ik heb bij het Royal National park mijn eerste wilde slang en kangoeroe gezien en ik heb een photoshoot gedaan met twee lieftallige Nederlandse dames!

Dinsdag eindigt dus voor nu mijn avontuur in Sydney. Hopelijk start mijn avontuur in de camper snel vanaf Brisbane!

1. Tineke Wubben:
    6 november 2017
    Dat was weer een hele hoop geregel, je leert er wel van. Succes met de voortzetting van de reis.
    GROETJES TINEKE
  2. Angela:
    Goed bezig Robin! Ben benieuwd naar je volgende verhaal 😘😘😘😘
  3. Hanneke de Kock:
    6 november 2017
    Mooi te lezen hoe je tegenvaller op lost mooie en goede veilige reis Robin
    gr Hanneke
  4. Ed schalk:
    14 november 2017
    Geweldig bezig jongen , je droom krijgt steeds meer gestalte , yesssss