Angst

27 januari 2023 - Schiphol, Nederland

Duisternis. Ontelbare sterren komen voorbij terwijl ik door de ruimte zweef. Ongerustheid en angst zwerven door mijn borst.
Het doet me denken aan het karakter dat ik in mijn boek 'Ziel zonder naam' heb gecreëerd. Ook ik weet niet wat er komen gaat, al heb ik de aankomende reis naar Nieuw Zeeland nog zo goed voorbereid. Het is en blijft een gok. Tel daarbij op dat er vanaf morgen drie compleet vreemden in mijn huis zullen verblijven voor die twee maanden en de chaos in mijn hoofd is compleet. Ook al heb ik een dergelijke grote reis al eerder gemaakt, de spanning is er niet minder om.

Het is inmiddels drie jaar geleden dat ik een fatsoenlijke reis heb gemaakt. Toen gleed ik met een georganiseerde reis van het ene hoogtepunt in Thailand naar de andere. Waar ik lang wilde verblijven bleven we kort en waar ik kort wilde verblijven verbleven we lang. Nee, een georganiseerde reis wil ik zelf niet meer doen. Veel liever wil ik reizen gaan organiseren voor anderen, specifiek voor mensen die lijden onder eenzaamheid en niet de sociale skills hebben om alleen op vakantie te gaan. Oftewel, waar ik zelf voorheen onder leed. Dat ga ik na mijn reis oppakken.
Voor nu dus eerst Nieuw Zeeland. Toen ik naar Australië ging wist ik al meteen dat Nieuw Zeeland niet kon ontbreken. Net als in Australië ga ik met een camper naar de mooiste plekken rondtrekken. Het land dat bekend staat om Lord of the Rings is perfect om te gaan wandelen, snorkelen, duiken, te gaan bungeejumpen en nog veel meer.
Klinkt leuk, toch? Waar komt dan die angst vandaan? Omdat ik het weer alleen doe? Om de onbekende huurders en hoe ze mijn huis zullen behandelen? Waarschijnlijk is het simpelweg de duisternis van het onbekende dat me omringd. Als ik straks ben aangekomen, in de camper stap en een flinke teug zuivere lucht inadem boven op een berg dan is het allemaal weer waard geweest.
Is dat ook niet wat de definitie van dapper is? Weten dat iets erg spannend is en het dan toch gewoon doen? Je oogkleppen opzetten en door de barrière beuken om het felle licht aan de andere kant op te zoeken? Misschien jaagt me dit nog de meeste angst aan;

Als ik mezelf altijd zo dapper gedraag en de angst mijn leven niet laat dicteren, waartoe ben ik dan nog meer in staat?

1. Jos van Dijk:
    Fijne reis Robin geniet ervan
  2. Angela:
    27 januari 2023
    Lieve Robin,Geniet en maak er iets moois van! Ik kan niet wachten tot ik je foto's zie en je verhalen kan lezen!
  3. Jan dahmen:
    27 januari 2023
    Robin, veel plezier. Weer een geweldig avontuur!!
  4. Walter Couweleers:
    27 januari 2023
    Fijne reis en veel plezier
  5. Yvonne:
    27 januari 2023
    Fijne reis Robin, geniet ervan!
  6. Linda:
    27 januari 2023
    Het gaat zeker weer een hele belevenis worden. Geniet er met volle teugen van. Hele goede reis en veel plezier😃😃😃
  7. Ivo:
    27 januari 2023
    Gaaf Robin! Lekker loslaten en genieten!
  8. Ineke:
    28 januari 2023
    Mooie reis Robin, geniet ervan!
  9. Trudy:
    28 januari 2023
    Veel plezier Robin, geniet van alle mooie momenten en vertrouw op jezelf.