Stereotypisch

5 oktober 2017 - Breda, Nederland

Hey nieuwsgierige!

Van harte welkom op mijn reis blog!
Laat ik me voorstellen; ik ben Robin, 35 jaar en ik heb mijn hele leven in Nederland gewoond. Tot nu dan...
Voor de komende 10 tot 11 maanden dompel ik mezelf onder in de wereld van Petra, Taj Mahal, New Delhi, Singapore en de grote eindbestemming; Australië! Een jongensdroom die werkelijkheid wordt en waar ik al vier jaar voor gespaard, uitgepluisd en gepland heb. Vooral uitpluizen en plannen kunnen autisten goed. Toch? Nou, het stereotype gaat lang niet voor elke autist op, maar wel voor deze jongen!

Een stereotype wat wel vaak klopt, is dat autisten goed gedijen bij orde en regelmaat. Ik heb voor mijn rondreis een gedegen planning ingeschat, maar hoe dat in de praktijk uitpakt? Houd ik mijn hoofd koel, als het straks niet loopt als gepland? Lukt het me om in een vreemde omgeving contact te leggen met anderen? De tijd zal het leren. Hoe dan ook, ik verwacht dat deze reis een waardevolle les wordt.

Ik heb mijn bestaande hobby's, schrijven (boeken,columns en gedichten) en fotografie (landschap, portret en stedelijk), naadloos in mijn reis ingepast. Het komend jaar zal ik hier diverse creatieve en informatieve uitspattingen neer vleien. Zelfgemaakte foto's, verhalen over opgedane ervaringen of gewoon nuttige tips en trucs over de verschillende steden, nationale parken en andere unieke plekken die ik ga bezoeken.

Informatief, creatief en expressief zullen in deze blog de sleutelwoorden zijn!

1. Angela:
    6 oktober 2017
    Nou lieve zoon (en oké dan ook autist) van me. Ik zal elke stap van je volgen, mee beleven en genieten, soms met de billen knijpen, maar vooral trots zijn op wat je doet. Ik hoop dat je geniet, leert en lief hebt. Ga ervoor!
    Liefs ma
  2. Walter:
    6 oktober 2017
    Robin ,ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, belevenissen, foto's.
    Ik hoop dat je veel positieve dingen mee zult maken en geniet er van
  3. Renate:
    6 oktober 2017
    Hey kanjer, echt tof man dat je zo’n reis gaat maken! Geniet er van en sta open voor alle mooie en nieuwe dingen die je leven kunnen verrijken. Have Fun!
  4. Bo Botzen:
    7 oktober 2017
    Lieve Robin ik hoop dat een fantastische reis wordt met mooie momenten.. . Proef beleef genieten en vooral genieten🤗.Have fun😀😎Groetjes Bo
  5. Yvonne Fortuin-Schalk:
    7 oktober 2017
    Lieve broer, ik vind het zo stoer dat je deze reis gaat maken. Ik ga je zeker volgen en mee genieten van alles leuke dingen die je gaat beleven. Ik ga je wel missen maar ik vind het super leuk dat ik zo mee kan kijken. Ik hoop dat deze reis alles is waar je van droomt. Geniet ervan!! Dikke knuffel je zussie
  6. Linda:
    10 oktober 2017
    Hoi Robin, ik vind het super tof dat je deze reis gaat maken. Hopelijk komen je dromen uit. Super goed van je. Geniet ervan, liefs linda
  7. Petrie Verheijen:
    12 oktober 2017
    He Robin, vandaag begint je reis! Wat ik je mee wil geven is ga genieten van deze reis. Leef in het moment. Ga pas nadenken over wat deze reis je heeft gebracht als je thuis bent.