Musgrave Island Expierence

16 november 2017 - Lady Musgrave Island, Australië

Veel mensen vragen zich af, hoe dit avontuur mij zal veranderen. Mijzelf nog het meeste. In de eerste maand is het tipje van de sluier gelicht. Zoals in mijn eerdere berichtgeving duidelijk is geworden, is het verleden voor een goed deel afgesloten. De toekomst is een vaag begrip geworden en ik leef nu van dag tot dag. Van de planning komt weinig terecht; sommige activiteiten zitten ondanks vooraf gedaan onderzoek toch al snel vol en moet ik overslaan, de aanschaf van de auto heeft veel te lang geduurd. Het fatsoeneren nog langer. Afijn, ik was van tevoren gewaarschuwd, dingen lopen hier niet als gepland. Heb ik dan spijt van deze planning? Nee, dat dan weer niet. Door mijn voorbereiding en boekingen maak ik (in de toekomst) dingen mee, die ik anders over had moeten slaan. Het gerenommeerde Fraser Island staat vanaf morgen op de planning, ik ben dan een paar dagen niet te bereiken. Het duiken bij Wolf Rock wordt geweldig, dat had anders allang vol gezeten. Gisteren heb ik nog zo’n activiteit bezocht, waar ik anders nooit aan gedacht had.

Musgrave Island. Een onwaarschijnlijk bounty Island, wat je normaal gesproken alleen op televisie ziet. Ik had een tour geboekt (of laten boeken) en ik stond in alle vroegte op de kade. Een nieuw schip lag aan het einde van de kade, de uiterst vriendelijke bemanning stond me op te wachten. Ik liep daar met al mijn bepakking (ik ging duiken) en werd geholpen met het opbergen ervan. De crew deed richting het eiland alles om de het de mensen naar hun zin te maken. Afval opruimen, spuugzakken aangeven (het schommelde behoorlijk), met iedereen een praatje maken, ik heb nog nooit zo’n bekwame crew meegemaakt.

Onderweg heb ik veel op het voordek gestaan. De boot schommelde af en toe ruw, maar daar maakte ik een leuk evenwicht spel van. Toch eens snel leren surfen! Voor de boot sprongen diverse dolfijnen op, wat veel ooee en aaah opleverde. Het blijven de mooiste dieren die ik ooit in het water heb meegemaakt.

Voor we bij het eiland aankwamen, kregen de duikers een briefing. Ik zou twee duiken doen en samen prepareerde we ons materiaal. Als het eiland in zicht komt, weet je niet wat je ziet. Wat een schoonheid! Als een fata morgana in een woestijn van zee, ligt daar een eiland met witte stranden en palmbomen, omringt door een lagoon met blauw water, dat gewoon belachelijk is. Zo blauw heb ik het nog nooit gezien.

De duiken zelf waren prachtig. Er was een hoop gekleurd koraal en het wemelde van de vissen. Van zeekomkommers, zeesterren, en papagaai vissen, tot schildpadden in alle formaten, clown fish (Nemo), en zelfs een vrij ongewone rode octopus! Mijn dag was compleet.

Terug op de boot ging ik ‘even’ zitten, om na een uur pas weer wakker te worden. De dag ervoor iets van 700km rijden, maar 4 uur slapen en daarna nog uren duiken haalde me in. Toen ik dit de duik instructeur vertelde, kwam hij voor de aankomst in de haven koffie brengen. Alhoewel ik het normaal gesproken niet drink, vond ik het erg aardig van hem. Het werkte ook, ik haalde veilig de volgende (gratis) kampeer plaats.

Niet alleen hij, maar de hele crew van de Lady Musgrave Expierence deed er alles aan, om iedereen een onvergefelijke dag te geven. Het was de hele dag rijden meer dan waard! Het enige opmerkelijke vond ik, dat er nergens naar mijn duik certificaat werd gevraagd. Ach, je kunt niet alles hebben. Ze waren het geld zeker waard, ik zou ze zeker aanbevelen!

Morgen op naar Fraser Island, kijken of ze bij Dropbear het ook zo goed doen…

1. Tineke Wubben:
    19 november 2017
    Wat geweldig Robin om dit allemaal mee te maken! Heerlijk om jou verhalen te lezen.
    Nog veel reis plezier
  2. Yvonne Fortuin-Schalk:
    19 november 2017
    Wouw super gaaf Robin! Wat een droom!
  3. Charlie:
    Oh wat gaaaaaffff! 😘😘
  4. Hanneke de Kock:
    Hoi Robin
    Wat een belevenis , dit leven lijkt wel een droom denk ik .
    Maar jou leven is behoorlijk aan het veranderen door wat je mee maakt en ziet en mag aanschouwen .Veel gezondheid en een behouden reis gr Hanneke
  5. Angela:
    19 november 2017
    Wat een prachtige belevenis weer. Ik ben benieuwd naar de foto's die ongetwijfeld fantastisch zullen zijn. Geniet jongen, geniet😘😘
  6. Ineke:
    Mooie foto's Robin!
  7. Ed schalk:
    28 november 2017
    Wederom een schitterend reisverslag van je , lekker blijven genieten op en onder water